Reklámszolgáltatás és szponzordíj


Egyik partnerünk zenei és sportrendezvényeken a rendezvényeket szervező cégeknek szponzordíjat fizet. A rendezvény szervezője a beharangozó anyagán (szórólapok, plakátok, nyomtatott és elektronikus hirdetések) megjeleníti a szponzoráló céget. A rendezvényen rendszeresen elhangzik a partner neve, mint kiemelt szponzor. A partner olyan díjat fizet, amelynek egy részét a reklámszolgáltatásért fizette, a többi része pedig a rendezvény támogatása. A rendezvényszervező által kiállított számlának mit kell tartalmaznia? Elegendő csak szponzordíjat számlázni áfásan, egy összegben, vagy két tételben kell megbontani a fizetett összeget reklámszolgáltatásra és támogatásra?


Megjelent a Számviteli Levelekben 2007. november 22-én (164. lapszám), a kérdés sorszáma ott: 3419

[…] kapcsán a törvény rögzíti, hogy nem minősül vagyoni előnynek az adományozó nevére, tevékenységére történő utalás. Az adótörvények szabályrendszerében adományt a közhasznú szervezet, kiemelkedően közhasznú szervezet részére a közhasznú szervezetekről szóló törvényben nevesített közhasznú besorolást megalapozó közfeladat támogatására, valamint a külön törvényben meghatározott feltételeknek megfelelő egyház meghatározott tevékenységének támogatására, továbbá közérdekű kötelezettségvállalás céljára lehet adni. Egy rendezvényszervező cég számára átadott összeg ennek megfelelően nem tekinthető az adótörvények szerinti adománynak. A helyes eljárás érdekében mindenképpen szükség van a reklámszolgáltatás és a visszatérítési kötelezettség nélküli pénzeszközátadás pontos – lehetőleg szerződésben körülírt – elhatárolására, hiszen egy elvárt, számon kérhető, perelhető szolgáltatás […]
 
Kapcsolódó címkék:  
 

Elküldjük a választ e-mailen*

*
*ingyenes választ évente csak egyszer küldünk.
A *-gal megjelölt mezőket kötelező kitölteni.