Új termék forgalmazása bevezetésének költségei
Kérdés
Adott évben új típusú termék bevezetése érdekében felmerültek olyan költségek, amelyek a majdani forgalmazás során több év alatt térülnek meg. Ilyen költségek a kültéri és beltéri reklámok felszerelési költségei, értékesítőhely-átalakítás az új típusú előnyösebb bemutatásához, amelyek nem önálló tárgyi eszközök. Elhatárolhatók ezek a költségek?
Megjelent a Számviteli Levelekben 2010. január 21-én (213. lapszám), a kérdés sorszáma ott: 4450
[…] azokat az Szt. 23. §-ának (4) bekezdése szerint kell állományba venni. Az Szt. 82. §-ának (3) bekezdése alapján az értékesítés közvetett költségei közé tartoznak az értékesítéssel, a forgalmazással kapcsolatos költségek, amelyeket a felmerülésük időszakában kell az eredmény terhére elszámolni, így azokat nem lehet időbelileg elhatárolni. A törvényi előírás szerint ilyennek kell tekinteni – többek között – a reklám, a propaganda és a piackutatás költségeit. […]
Jelentkezzen be!
Elküldjük a választ e-mailen*