Marketingköltségek elszámolása


Cégünk egy országosan forgalmazott termék kizárólagos forgalmazója Magyarországon. A termék gyártója nemzetközi szinten a termék forgalmazásával kapcsolatban új irányelveket, teljesen új designt alakított ki, amivel párhuzamosan a termék egy új verzióját is bevezette a nemzetközi piacon. Hogyan kezeljük azt a problémát, hogy az új termék és az új design bevezetésével kapcsolatban ugrásszerűen megemelkedett a marketingköltség?


Megjelent a Számviteli Levelekben 2010. március 18-án (217. lapszám), a kérdés sorszáma ott: 4520

[…] hivatott elősegíteni. A forgalmazáshoz, értékesítéshez kapcsolódó költségek időbeli elhatárolására sincs lehetőség, azon az alapon sem, hogy az új designnak köszönhetően majd olyan arányban emelkednek a bevételek, amely bevételnövekedés majd fedezetet biztosít az ugrásszerűen megnövekedett marketingköltségekre. Az Szt. 25. §-ának (3) bekezdése ad arra lehetőséget, hogy az immateriális javak között az alapítás-átszervezés aktivált értékeként kimutatásra kerüljön a vállalkozási tevékenység indításával, megkezdésével, jelentős bővítésével, átalakításával, átszervezésével kapcsolatos – beruházásnak, felújításnak nem minősülő -, a külső vállalkozók által számlázott, valamint a saját tevékenység során felmerült olyan – az 51. § szerinti - közvetlen önköltségbe tartozó költségek, amelyek az alapítás-átszervezés befejezését követően a tevékenység során a bevételekben várhatóan megtérülnek. A marketingköltségek egyrészt azért nem sorolhatók ide, mert nem a vállalkozási tevékenység indításával, megkezdésével, jelentős bővítésével, átalakításával, átszervezésével kapcsolatosan […]
 
Kapcsolódó címke:
 

Elküldjük a választ e-mailen*

*
*ingyenes választ évente csak egyszer küldünk.
A *-gal megjelölt mezőket kötelező kitölteni.