Vevői reklamáció, minőségi csere


A vevői reklamációt – hibás teljesítés miatt – sok esetben minőségi cserével kezeljük. Egyik esetben a kifogásolt terméket szállítjuk vissza, nem javítható, csak pluszköltséget jelentene. Ez esetben az eredeti kiszállítás és a cseretermék önköltsége az értékesítés önköltségében jelenik meg. Másik esetben visszaszállítjuk. Ez esetben visszavételezzük a saját termelésű készletek közé, és csökkentjük az értékesítés önköltségét. Harmadik esetben visszaszállítjuk, de felhasználása újból nem lehetséges, ekkor visszavételezzük, csökkentjük az értékesítés önköltségét, majd kiselejtezzük. Megfelelő-e az eljárásunk, milyen hatással van az iparűzési adó alapjára?


Megjelent a Számviteli Levelekben 2013. július 25-én (289. lapszám), a kérdés sorszáma ott: 5959

[…] szállított, eredeti termék önköltségével az értékesítés közvetlen költségeit csökkenteni kell. Úgy kell eljárni, mint a harmadik esetben, visszaszállítás nélkül is a saját termelésű készletek között állományba kell venni, majd selejtezéssel azt az egyéb ráfordítások között elszámolni (T 251 – K 581, majd T 581 – K 251, T 261 – K 582, T 8693 – K 261). Természetesen a selejtezést – a visszaélések elkerülése érdekében – dokumentálni kell (a vevő, illetve harmadik fél bevonásával).A helyi adókról szóló 1990. évi C. törvény 52. §-ának 37. pontja tartalmazza az anyagköltség […]
 
Kapcsolódó címkék:  
 

Elküldjük a választ e-mailen*

*
*ingyenes választ évente csak egyszer küldünk.
A *-gal megjelölt mezőket kötelező kitölteni.