66 cikk rendezése:
41. cikk / 66 Kisvállalkozói kedvezmény (egyéni vállalkozó)
Kérdés: Egyéni vállalkozó vásárolt egy új tehergépkocsit, rózsacsomagoló kisgépeket. Főtevékenysége: virág- és dísznövénytermesztés. Egyéb tevékenységek, amiket gyakorol, és rendszeresen bevétele van belőle: virág- és dísznövény-nagykereskedelem, gazdasági építmény bérbeadása. Ezen új eszközöknél érvényesítheti-e a kisvállalkozói kedvezményt?
42. cikk / 66 Nullára leírt gépkocsi felújítása
Kérdés: Kis tehergépkocsit két éve az értékelési tartalékkal szemben nullára leírtak. Most felújították. Hogyan kell ezt elszámolni az adott esetben? Módosítja az értékhelyesbítés összegét?
43. cikk / 66 Fuvarokmányok szigorú számadási kötelezettsége
Kérdés: Ha egy egyéni vállalkozó vagy egy gazdasági társaság főtevékenysége a fuvarozás, akkor szigorú számadási kötelezettség alá kell-e vonni a fuvarleveleket? Ha a fuvarozási tevékenységet nem főtevékenységként végzi, a menetleveleket is szigorú számadási kötelezettség alá kell vonni?
44. cikk / 66 Pótkocsi amortizációja
Kérdés: Rendszámmal ellátott tehergépkocsival vontatott pótkocsi hány százalékkal amortizálódik?
45. cikk / 66 Tehergépkocsi költségelszámolása egyéni vállalkozónál
Kérdés: Közúti árufuvarozó egyéni vállalkozó tehergépkocsit vásárol, amelyet tárgyi eszközként nyilvántart. Szükséges-e a gázolaj fogyasztásáról számlával rendelkeznie, vagy átalánnyal is elszámolhatja a menetlevél alapján a felmerülő üzemanyagköltséget?
46. cikk / 66 Totálkáros tehergépkocsi maradványértéke
Kérdés: A totálkáros tehergépkocsit a baleset napjával kivezettük, elszámolva az időarányos terv szerinti értékcsökkenést, a nettó értéket pedig terven felüli értékcsökkenésként. A biztosító a mérlegkészítésig megfizette a kár 80 százalékát, amelyet bevételként számoltunk el. A biztosító 20 százalékos értéken a társaságnál hagyta a roncsautót, ezért a 20 százalékos értéknek megfelelő összeget a korábban elszámolt terven felüli értékcsökkenésből visszaírtuk, és a roncsautót üzemkörön kívüli járműként felvettük az eszközök közé. Helyesen jártunk-e el?
47. cikk / 66 Átalakított tehergépkocsi visszaalakítása
Kérdés: Építőipari kft. a 2002-ben újonnan vásárolt, háromszemélyes, furgon típusú, dízelüzemű tehergépkocsit átalakíttatta hatszemélyes személygépkocsivá. 2004-ben szeretné visszaalakíttatni háromszemélyes furgon típusú tehergépkocsivá. Ezt követően lehetségessé válik-e az üzemeltetési költségek áfájának levonásba helyezése?
48. cikk / 66 Tehergépkocsi pótülésekkel (áfa)
Kérdés: Cégünk teherautót vásárolt. Mielőtt elhoztuk volna a kereskedőtől, a hátsó rakodótérbe pluszüléseket szereltettünk (külön számlán elszámolva) személyszállítás céljából. A kapcsolódó költségek áfáját nem érvényesítettük. Ha kiszereltetjük a pluszüléseket, s visszaáll az eredeti állapot, akkor az üzemanyag-, a javítás-, a szervizköltségek áfáját levonhatjuk?
49. cikk / 66 Áfa tehergépkocsi értékesítésekor (eva)
Kérdés: 2001-ben a bt. tehergépkocsit vásárolt (fuvarozó), visszaigényelte az áfát. 2003-tól a bt. bevételi nyilvántartást vezető evaalany. 2004-ben az autót az új autó vételárába betudva értékesítette. Áfás számlát állítottak ki. A számla végösszegéből az áfát vagy az evát kell-e megfizetni?
50. cikk / 66 Totálkáros gépkocsi elszámolása
Kérdés: Munka közben a tehergépkocsi totálkáros lett. A biztosítóval a kár rendezése folyamatban van. Sem rendőrségi, sem kárszakértői határozat nincs a kárra vonatkozóan. Milyen időponttal vezethető ki a tehergépkocsi a tárgyi eszközök közül, és milyen értéken? (A balesetet követően a tehergépkocsit a forgalomból kivonták.)