Helytelen teljesítési időpont a számlán

Kérdés: A társaság a folyamatos szolgáltatásról (bérbeadásról) szóló számlán a teljesítési időpontot minden hónapban helytelenül tüntette fel: helytelen időpont: 2017. 06. 10., a helyes időpont: 2017. 05. 17.; helytelen időpont: 2017. 05. 10., helyes időpont: 2017. 04. 17. és így tovább. Mi a pontos eljárás a számlakiállító részéről? Kell-e ellenőrizni minden hónapra (havi bevalló)? A befogadó cégnél van-e tennivaló? A kérdések a NAV által a közelmúltban közzétett iránymutatás kapcsán merültek fel.
Részlet a válaszából: […] ...teljesül.Ha az ügylet teljesítési időpontja hibásan szerepel a számlán, helytelenül állapítják meg az adófizetési kötelezettség keletkezésének az időpontját is (a kérdés szerinti esetben lényegében egy hónappal később). Az áfafizetési kötelezettség...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2017. október 11.
Kapcsolódó címke:

Utólag elismert áremelés

Kérdés: Egy 2007-ben teljesített szolgáltatásra 2008 decemberében utólag elismert áremelést mely időszakra kell elszámolni? A számvitelben, a társaságiadó-alapban, az áfában mikor kell figyelembe venni a szolgáltatást nyújtónál, illetve a szolgáltatást igénybe vevőnél?
Részlet a válaszából: […] ...hanemnövelik. (Ez történt az áremelés során is!) Így külön szabályozás hiányában -ez esetben is – az adófizetési kötelezettség keletkezésére vonatkozó előírásokatkell figyelembe venni. Ebből következően, ha a fizetendő adót a teljesítéskorkell megállapítani,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. március 5.
Kapcsolódó címke: