Közösen foglalkoztatott munkavállalók

Kérdés: Két cég közösen foglalkoztat munkavállalókat. Azt, hogy hogyan működik az Mt. alapján az elszámolás a cégek között, tudjuk. Arra azonban nem találtunk előírást, hogy a számvitelben ezt hogyan kell kezelni, elszámolni? Mi a következők szerint járunk el: az a cég, amelyik vállalta, hogy alkalmazza a munkavállalókat, az elszámolja a bért és járulékait a megfelelő költségek között, a megállapodás szerinti átalányösszeget, amikor megérkezik a bankba, bevételként könyveli, a kifizető cég elszámolja költségként (de milyen költségként, milyen bevételként?). Van áfafizetési kötelezettség? Számlázni kell? Megoszlanak a vélemények.
Részlet a válaszából: […] ...foglalkoztatásához kapcsolódóan, de az "A" cégnél felmerült költségeket (elsősorban a munkabért és annak járulékait, de lehetnek egyéb költségek is) "B" cég milyen formában téríti meg "A" cégnek. (A kérdés szerinti átalány nem egészen tekinthető megfelelőnek...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2016. május 26.
Kapcsolódó címke:

Külföldi kiküldetés

Kérdés: A valutapénztárba a devizaszámláról vettünk fel eurót. A pénztáros kiadta a külföldi kiküldetésre a munkavállalónak, akinek utólag nem kell elszámolni a valutával, a bérében szerepel, adózik utána. Kérdés, hogyan kell ezt a gazdasági eseményt könyvelni?
Részlet a válaszából: […] ...a kiküldött részére átadandó valutaöszszeget is. A kiküldöttrészére átadott valutát nem lehet sem bérként, sem egyéb költségkéntelszámolni, annak az adóját sem lehet az átadáskor egyértelműen meghatározni,ezért a kiküldöttnek átadott valutát...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. december 8.
Kapcsolódó címkék: