Törékeny áru kis hibával

Kérdés: Cégünk webshopon keresztül értékesít törékeny árukat (fényforrásokat). Az értékesítéseket számlával bizonylatoljuk. A garanciális ügyintézésnél kétféle eset fordul elő: az egyik esetben a hibás árut a vevő visszajuttatja, és a hibás áru helyett újat küldünk, a másik esetben a garanciális reklamáció után a jellemzően kis értékű árukat nem kérjük vissza az ügyfelektől (többe kerülne a szállítás, mint az áru értéke), ennek ellenére – a reklamációt elfogadva – küldünk egy másik terméket. Hogyan bizonylatoljuk a fenti eseteket, illetve milyen adójogi hatásai vannak?
Részlet a válaszából: […] ...és helyette újat kap, vagy nem juttatja vissza, és úgy kap újat.Ha az ügyfél az árut visszajuttatja, akkor a kérdező cégnek arról helyesbítő számlát kell kiállítania (T 91-92 – K 311), módosítva a fizetendő áfát is (T 467 – K 311), a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2015. április 30.
Kapcsolódó címkék:  

Garanciális munkák külső céggel történő elvégeztetése

Kérdés: Az építőipari vállalkozás alvállalkozóként végzett munkájának számlázott értékéből a megrendelő 5 százalékot visszatartott egy évre. Az egy év lejártakor a megrendelő és a kivitelező felmérte a hibákat. A kivitelező hozzájárult, hogy a megrendelő a hiánypótlásokat külső céggel végeztesse el a visszatartás terhére. Így a kivitelező a visszatartott 5 százalékot sohasem fogja megkapni, sőt az is előfordulhat, hogy elég sem lesz a visszatartott összeg. A megrendelő jegyzőkönyvet és elszámolást készített azzal, hogy a visszatartásnak megfelelő követelést írjuk le. Milyen bizonylat alapján és milyen főkönyvi számlára könyveljük a követelés megszüntetését?
Részlet a válaszából: […] ...kiegyenlíti azt,ugyanakkor a kivitelező a megállapodás szerinti összeggel (legfeljebb avisszatartás összegével) köteles módosítani – helyesbítő számla kiállításával -az általa korábban számlázott összeget (T 91-92, 467 – K 311), a módosítást, ahelyesbítést...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. május 26.
Kapcsolódó címkék: