Vásárolt épülettel kapcsolatos költségek

Kérdés: Cégünk vásárolt egy épületet, amely még nincs üzembe helyezve. A következő költségek merültek fel: kisebb javításhoz anyag, áramdíj, gázdíj, szemétszállítás, rovarirtás, biztosítási díj, építményadó, festés, egy gondnok megbízási díja, riasztó kiépítése. Hogyan kell ezeket a tételeket könyvelni? (Üzembe helyezés után bérbe lesz adva az épület.)
Részlet a válaszából: […] A kérdésben leírtakra nem igazán lehet egyértelműen válaszolni, a válasz alapvetően csak általánosságban fogalmazható meg.A használt épület beszerzését is beruházásként kell az üzembe helyezésig kimutatni. A vásárolt épület vétel­ára (áfa nélkül) az épület...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2023. március 9.
Kapcsolódó címke:

Költségek viselése bérleti díj ellenében

Kérdés: "A" kft. ingatlant adott bérbe a "B" kft.-nek. "A" kft. a bérbeadást adókötelessé tette. A bérleti szerződés szerint: a bérleti díj fejében a bérbevevő viseli a bérleményre eső valamennyi költséget és adókötelezettséget. Az adóhatósági határozat és jogerős bírósági ítélet az ügyletet ellenérték fejében történő bérbeadásnak minősítette. A számlázásra és a könyvviteli elszámolásra vonatkozóan a bérbe adó cég könyvelője tájékoztatást kért és kapott az adóhatóságtól, amelynek lényege, hogy a bérbeadónak számlát kell kiállítania a bérbeadásról, utólag is. A bérbeadónak az áfakülönbözet könyvelését az adóhatósági határozat alapján kell elvégeznie. A bérbevevőnél az utólag kapott számla könyvelését az adóhatóság nem látja indokoltnak. A bérlő könyvvizsgálójaként a kérdező ezzel nem ért egyet.
Részlet a válaszából: […] ...pedig számláznia kell az áfa felszámításával a bérleményre jutó valamennyi költséget (az adó kivételével), amely költségek (javítási, karbantartási költségek) vagy a bérbevevőnél merültek fel már eredetileg is, vagy ha azok a bérbeadónál...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2012. október 4.
Kapcsolódó címke: