Alapítvány könyvvezetése, beszámoló készítése

Kérdés: Kérdésünk alapítványunk könyvvezetésére és éves beszámolókészítésére vonatkozik. Az alapítványunkat a törvényalkotó az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 1. § 12. pontjában meghatározottak szerint kormányzati szektorba sorolt egyéb szervezetnek minősíti, és alapítványunk felsorolásra került a 2021. 06. 18-ai PM közleményben. Ez további kötelezettségeket ró az alapítványra, melyekről az Áht., Gst., Ávr. és Bkr. rendelkezik. Álláspontunk szerint azonban a fent említett törvényhelyek ellenére az alapítványunk könyvvezetésére és beszámolókészítésére továbbra is az Szt. előírásai vonatkoznak, melyeket ki kell egészítenünk az Ectv., a 479/2016. (XII. 28.) Korm. rendelet és a 350/2011. (XII. 30.) Korm. rendelet előírásaival, azaz nem vonatkozik ránk az államháztartás számviteléről szóló 4/2013. (I. 11.) Korm. rendelet. Kérjük álláspontunk felülvizsgálatát!
Részlet a válaszából: […] ...és a 479/2016. (XII. 28.) Korm. rendeletben foglalt szabályok szerint történik. Az alapítványok, a fentiekből is következik, nem költségvetési szervek, könyvvezetési és beszámolókészítési kötelezettségükre nem az államháztartás számviteléről szóló 4/2013...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2023. augusztus 31.
Kapcsolódó címke:

Szakképző iskola könyvvezetése

Kérdés: Az alapítvány által fenntartott szakképző iskola választhatja-e a kettős könyvvezetést? Az iskolában oktató tanárok közalkalmazottnak minősülnek-e?
Részlet a válaszából: […] Az Szt. 6. §-ának (3) bekezdése alapján a gazdálkodó(ilyennek tekintendő az alapítvány is) által alapított egészségügyi, szociálisés oktatási intézmény könyvelési, beszámolókészítési kötelezettségét – az Szt.és a vonatkozó külön jogszabály rendelkezései...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. február 5.
Kapcsolódó címkék: