Társasházi lakás iroda céljára

Kérdés: A társaság áfaköteles adminisztratív tevékenységet végez. Társasházi lakást vásárolt magánszemélytől, amit irodaként kíván használni. Az irodaként való használat bizonyítása csak az ingatlan tulajdoni lapjának az átminősítésével biztosítható? Az irodaként való használat bizonyításához milyen okmányok szükségesek? Szükséges a megvásárolt ingatlan festése, abba tárgyi eszközök beszerzése, és a kft. élni szeretne az áfalevonási jogával és a költségként való érvényesítéssel.
Részlet a válaszából: […] ...a 109/1999. (XII. 29.) FVM rendelet foglalkozik. Ez alapvetően a társaság jogi képviselője hatáskörébe tartozik, ezért az ingatlan-nyilvántartásba bejegyzett adatok változtatásának szabályaira a válaszban nem térünk ki. Az ingatlan-nyilvántartási ügyek intézése...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2012. november 22.
Kapcsolódó címke:

Épületbővítés

Kérdés: A betéti társaság bővíti a már meglévő üzemét. Az építési engedélyben üzembővítés, belső átalakítás, a homlokzat megváltoztatása, valamint szolgálati lakás kialakítása szerepel. A beruházáshoz szükséges összes anyagot a megrendelő biztosítja. Saját vállalkozásban végzett beruházásnak minősül a beruházás. Hova kell könyvelni az anyagot év közben és év végén, ha addig a beruházás nem fejeződött be? Az üzem bővítése és a szolgálati lakás kialakítása során a vásárolt anyag, a külső cég által számlázott kivitelezői díj nem különíthető el. A bt. negyedéves áfabevalló, hogyan lehet elkülöníteni a szolgálati lakásra jutó anyagbeszerzések áfatartalmát? Hogyan számolhatók el a szolgálati lakásba vásárolt berendezések és azok áfavonzata?
Részlet a válaszából: […] ...értékét.) Természetesen, a beépített anyagok értékét el kell számolni a beruházás ráfordításai között is (T 161 – K 581). Ilyen nyilvántartás, elszámolás mellett egyértelmű, hogy készleten csak azok a vásárolt anyagok maradnak az év végén, amelyeket még...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. április 1.
Kapcsolódó címke: