2 cikk rendezése:
1. cikk / 2 Visszaküldött számla pótlása
Kérdés: Társaságunk szolgáltatásainak jelentős részét határozott időszaki számlával számlázza. A következő esetekben milyen dátummal kell kiállítani a számlát, és hogyan kell azt az áfanyilvántartásban rögzíteni? A vevő visszaküldi a számlát, mert valamilyen hiba miatt a számlán szereplő összeg nem megfelelő. Kéri a számla sztornírozását és új számla kibocsátását, mert a helyesbítő számla számára nem elfogadható. Az eredeti számla szerint a szolgáltatást a kilencedik hónapban nyújtottuk, a számla kelte: 09. 10. 05., fizetési határidő (ezért teljesítési idő is): 09. 12. 05. Hogyan sztornírozzuk a számlát, ha a sztornírozás napja: 09. 10. 21.? (A fizetési határidő a számla keltétől számított fix nap, ettől eltérni nem lehet!) Hogyan járjunk el, ha a sztornírozás napja: 09. 12. 22.?
2. cikk / 2 Számlahelyesbítés módja
Kérdés: A termék értékesítését követően kiderült, hogy a kiállított számla nem a szerződés szerinti egységárakon készült el. Mi a számla helyesbítésének az elfogadott módja? Elegendő, ha csak a különbözetet rögzítjük az eredeti számlára hivatkozó módosító számlával, vagy az eredeti tételt mínuszolni, majd a helyes tételt rögzíteni a számlán, és ezek különbözete lesz a módosító összeg? Ha a vevő az áru egy részét visszaszállítja, akkor csak a visszaszállított áruról kell jóváírást tartalmazó számlát kiállítani a visszaszállítás dátumával, vagy az eredeti számlára hivatkozva annak teljesítési dátumával az eredetileg kiszállított mennyiséget csökkentő tételként, a ténylegesen értékesített, tehát a vevőnél ténylegesen ott maradt mennyiséget pedig számlázni? Így a helyesbítő számlán valójában a visszahozott áru lesz a különbözet.