Közös üzemeltetés költségeinek elszámolása

Kérdés: Közös üzemeltetésnek tekinthető-e egy irodaház működtetése? Az irodaházban az egyes irodák jogi személy tulajdonosainak alkalmazottai, bérlői alapvetően a tevékenységükhöz szükséges vezetői, gazdasági, irodai tevékenységet végzik, termelőtevékenységet nem folytatnak. Az irodaház működtetése során felmerült költségekhez az egyes irodák tulajdonosai hozzájárulnak, de nyereséget nem realizálnak. A közös üzemeltetés értelmezésére nem találtam jogszabályi előírást.
Részlet a válaszából: […] ...üzemeltetés költségeit, bevételeit hol kell elszámolni.Az elmúlt évek során kialakult gyakorlat szerint: Közös üzemeltetés során a tárgyi eszközök rendszeres használatát az üzemeltető a közös üzemeltetésben részt vevők részére biztosítja, a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2018. november 21.
Kapcsolódó címke:

Bérelt üdülő felújítása, berendezése

Kérdés: A kft. üdülőt bérel, alkalmazottak üdültetésére és tréning helyszínéül. Az üdülőt felújította, műszaki cikkeket, kondigépeket, matracokat stb. vett bele. Az önkormányzatnál egyéb szálláshely címén jelentkezett be. Elszámolhatók-e költségként a felsorolt beruházások, tárgyi eszközök, levonható-e az áfa, illetve béren kívüli juttatásként hogyan számoljam el?
Részlet a válaszából: […] ...– költségként elszámolni. Ha az üdülőt kizárólag az alkalmazottak használják, akkor a felújítás értékét az üzemkörön kívüli tárgyi eszközök között kell kimutatni, ha kívül­állók is, akkor az épületek között. Az üzemkörön kívüli eszközök...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2015. október 29.
Kapcsolódó címkék: