Ügyvédi iroda megszűnése

Kérdés: Ha egy ügyvédi iroda be akar zárni (megszűnni), akkor elhatároz – mint egy végelszámolásnál – egy megszűnési dátumot, tevékenységet lezáró mérleget, és bevallásokat készít? Ebben hogyan kell szerepeltetni a kifizetett osztalék adóját? Ha a tárgyi eszközeit értékesíti, lesz fizetendő áfája, ezt hogyan kell kimutatni? Ezt követően dönt a végleges megszűnésről. Ezzel az időponttal is el kell készíteni a beszámolót, és be kell adni a bevallásokat? Mi lesz az utolsó havi bér adójával, ha nyereséges lesz, a kivett osztalékkal?
Részlet a válaszából: […] ...iroda végelszámolójának.Ha a végelszámolás időszaka alatt eszközöket értékesítenek, azok elszámolása, az azokkal kapcsolatos áfafizetési kötelezettség bevallása az általános szabályok alkalmazásával történik.Ha az ügyvédi iroda hitelezőinek...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2016. augusztus 18.

Üdülési csekk elszámolása

Kérdés: Hogyan kell elszámolni az adott és a kapott üdülési csekket?
Részlet a válaszából: […] ...a befolyt összeget nem lehet árbevételként elszámolni, azt kötelezettségként kell kimutatni.(Könyvelési tétel: T 381 – K 4799.)Az Áfa-tv. szerint az áfafizetési kötelezettség a termék értékesítésekor, illetve a szolgáltatásnyújtásakor keletkezik. Az Áfa-tv. 8...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2001. november 22.
Kapcsolódó címke: