Hűségkártyaprogram

Kérdés: Társaságunk termékeladással és szolgáltatásnyújtással foglalkozik üzleti partnerek és magánszemélyek számára. A magánszemély vevőink részére bevezettük a hűségkártyaprogramot. Erre a kártyára pontokat lehet gyűjteni termékvásárlással és szolgáltatás igénybevételével. A gyűjtött pontok beválthatók – a részvételi szabályzatban foglaltak szerint – az általunk termelt, illetve forgalmazott termékre vagy nyújtott szolgáltatásra. A programban másik partner nem vesz részt. Milyen bizonylaton kell kiadni a pontokra beváltott terméket, illetve szolgáltatást? Hogyan kell a számvitelben, az áfában elszámolni?
Részlet a válaszából: […] ...Így a hűségpontok beváltásakor a vevő valójában a korábbi vásárlásához, szolgáltatás-igénybevételéhez kapcsolódóan kapott árengedményt váltja be a részvételi szabályzatban foglaltak szerinti termékre, igénybe vehető szolgáltatásra. Mivel a társaság...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. május 8.
Kapcsolódó címke:

Engedmény után visszatérítés?

Kérdés: Köthető-e olyan szerződés a vevőkkel, amelyben rögzítjük, vásárlásaik során a bolti árnál kedvezőbb áron vásárolhatnak, amennyiben a tárgyév folyamán elérnek egy – általunk meghatározott – bizonyos értéket? Ha ezt nem teljesítik, a teljes nettó áruforgalom alapján kötelesek lesznek visszatéríteni a megelőlegezett engedményt. Minek minősül ez számviteli és adójogi szempontból?
Részlet a válaszából: […] ...hogy a kérdező cég általüzletpolitikai (reklám) célból, bárkinek azonos feltételekkel és módon, nyilvánoskörülmények között adott árengedményről van szó! Ez az engedmény azonban nemolyan, amelyet vissza lehet követelni, ha utólag kiderül, hogy az előírtfeltételek...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. szeptember 17.
Kapcsolódó címke: