Közös üzemeltetés költségeinek elszámolása

Kérdés: Közös üzemeltetésnek tekinthető-e egy irodaház működtetése? Az irodaházban az egyes irodák jogi személy tulajdonosainak alkalmazottai, bérlői alapvetően a tevékenységükhöz szükséges vezetői, gazdasági, irodai tevékenységet végzik, termelőtevékenységet nem folytatnak. Az irodaház működtetése során felmerült költségekhez az egyes irodák tulajdonosai hozzájárulnak, de nyereséget nem realizálnak. A közös üzemeltetés értelmezésére nem találtam jogszabályi előírást.
Részlet a válaszából: […] ...fenntartási, üzemeltetési költségeit egymás között megosztják.A közös üzemeltetésben részt vevőkre továbbhárított közös üzemeltetési költségeket elszámolni:– a közös üzemeltetőnél (az áthárítónál) a pénzügyi műveletek egyéb bevételei között...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2018. november 21.
Kapcsolódó címke:

Üzemeltetési költségek megosztása

Kérdés: Több gazdálkodó szervezet által használt, közösen üzemeltetett, fenntartott épületek esetében hogyan lehet az üzemeltetési költségeket a közös használatban részt vevők között kimutatni? A pénzügyi műveletek egyéb bevételei, illetve a pénzügyi műveletek egyéb ráfordításai közötti elszámolással? Mi alapján történjen a megosztás? Lehet esetleg más megoldás is?
Részlet a válaszából: […] ...szemben. Indokolt, hogy a közös üzemeltetésben részt vevők – az üzemeltető előterjesztése alapján – előzetesen fogadják el az üzemeltetési költségek jogosságát, döntsenek a megosztás helyességéről, elfogadásáról.A közös üzemeltetés költségeiről...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2017. augusztus 3.
Kapcsolódó címke: