Üzemeltető vagy a bérlő a reklámadó alanya

Kérdés: Bevásárlóközpontot működtető társaságként reklámfelületeket is bérbe adunk az egyébként tőlünk üzleteket bérlők részére, az ingatlanon belül és kívül. E bérleti szerződés alapján a bérlő jogosult a számára időlegesen átengedett ingatlanfelületeket használni. Emellett a bevásárlóközpont üzemeltetőjeként az üzletek bérlőivel abban is megállapodtunk, hogy hirdetési hozzájárulás fejében a bevásárlóközpont egészére hirdetési és értékesítést ösztönző tevékenységet folytatunk. Ennek keretében a bevásárlóközpont egészére nézve reklámszolgáltatásokat rendelünk meg másoktól, illetve különböző marketingakciókat szervezünk. A reklámra vonatkozó szerződés keretében a bevásárlóközpont egészét reklámozzuk, nem pedig az adott üzletet bérlőt. Ezeket a szerződéseket részben a reklámadótörvény hatálybalépése előtt kötöttük, azokat legfeljebb kisebb mértékben (pl. a reklámozás időtartama tekintetében) módosítottuk. Ezen esetekben ki minősül a reklámadó alanyának, illetve ha üzemeltetőként alanya vagyunk a reklámadónak, akkor mi képezi a reklámadó alapját, figyelemmel arra, hogy a saját létesítményt reklámozzuk?
Részlet a válaszából: […] ...keletkeztethet a megrendelő számára [természetesen az Rtv. 2. §-a (2) bekezdésének a)-c) pontjainak hiánya esetén]. Ekkor ugyanis bár a felek nem kötnek "új" szerződést, a módosítás egy teljesen új jogviszonyt, relációt hoz létre köztük....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2015. november 12.
Kapcsolódó címke:

Reklámadóról általában

Kérdés: Kérem, ismertessék a reklámadóval kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat, feladatokat!
Részlet a válaszából: […] ...adóalap elhatárolt veszteséggel csökkentett összege (ha ennek feltételei adottak).Az adóelőleg – mind a két esetben – az adómértékkel számított adónak a törvény hatálybalépésétől de­cember 31-éig számított napokkal (139 nap) arányos összege. Például, ha...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. december 11.
Kapcsolódó címke: