Közös üzemeltetés költségeinek elszámolása

Kérdés: Közös üzemeltetésnek tekinthető-e egy irodaház működtetése? Az irodaházban az egyes irodák jogi személy tulajdonosainak alkalmazottai, bérlői alapvetően a tevékenységükhöz szükséges vezetői, gazdasági, irodai tevékenységet végzik, termelőtevékenységet nem folytatnak. Az irodaház működtetése során felmerült költségekhez az egyes irodák tulajdonosai hozzájárulnak, de nyereséget nem realizálnak. A közös üzemeltetés értelmezésére nem találtam jogszabályi előírást.
Részlet a válaszából: […] ...folytatnak.Nem nevezhető közös üzemeltetésnek két társaság eszközeinek a közös üzemeltetése, továbbá ugyanazon gépnek, berendezésnek több társaság általi...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2018. november 21.
Kapcsolódó címke:

Anyagköltség tartalmáról részletesen

Kérdés: Azt, hogy mit kell anyagköltségként kimutatni, illetve mivel kell az anyagköltséget csökkenteni, tömören az Szt. 78. §-ának (2) bekezdése tartalmazza. Kérem, hogy az anyagköltségre vonatkozó ismereteket részletesebben mutassák be annak érdekében, hogy az eddig alkalmazottak helyességéről vagy helytelen voltáról meggyőződhessünk!
Részlet a válaszából: […] ...költségei számlán kell anyagköltségként a használatbavételkor elszámolni azoknak– az anyagi eszközöknek, szerszámoknak, műszereknek, berendezéseknek, felszereléseknek (ideértve a tárgyi eszközök közül átminősítetteket is),– a Munka Törvénykönyve szerint...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2017. november 9.
Kapcsolódó címke: