Visszatartás a számlában – jóteljesítési garancia

Kérdés: A társaság ipari tornyok telepítésével foglalkozik. A telepítés befejezését, átadását követően számláz, a számlában jóteljesítési garanciát ad 2 évre 5 százalékos mértékkel. A számlát a megrendelő a garanciával csökkentett összegben megtérítette. Lejárt a garanciális idő, és nem fizeti meg a jóteljesítési garancia miatti különbözetet. A garancia lejárata előtt írásbeli észrevételt tett arra vonatkozóan, hogy nincs megelégedve a szolgáltatással, más szolgáltatóval javíttatta ki a használat közben észlelt hibákat. A visszatartott összeg miatti vevőtartozást hogyan kell minősíteni? Lejárt, határidőn túli? Peres eljárást nem vállal a szolgáltató. Ha a cég a leírást választja, az a társaságiadó-alapot növeli?
Részlet a válaszából: […] ...A helyesbítést azonban az önellenőrzésszabályai szerint kell elvégezni, és így módosul (csökken) a teljesítésidőszakának árbevétele, eredménye. A helyesbítő számla szerinti fizetendő áfáta számlakibocsátás időpontjához kapcsolódó áfabevallásban...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. június 12.
Kapcsolódó címke:

A számlából visszatartott összeg elszámolása

Kérdés: Igazolt, elvégzett szolgáltatás 1 millió forint + 25% áfa; visszatartás (jó teljesítményi, szavatossági) 5+5%. Hogyan kell számlázni, ha ez az elvállalt munkának csak egy része?
Részlet a válaszából: […] ...új Szt. 72. §-a (2) bekezdésének a) pontja szerint az árbevételt csak a szerződés szerinti teljesítés időszakában, a szerződésben meghatározott feltételek szerinti teljesítés alapján, a vevő által elismert, elfogadott számlában rögzített – általános...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2001. július 26.
Kapcsolódó címkék: