Marketingakció árengedménye

Kérdés: Az áramszolgáltató vállalkozás a fogyasztás növelése érdekében 2006. október 1-jétől 2007. április 30-ig meghirdetett marketingakciója keretében lehetővé tette azok számára, akik elektromos sütő-, főző-, fűtőberendezést vásároltak, hogy a névre szóló számla végösszegének 10 százalékát az aktuális havi áramdíjszámla fizetendő összegéből levonják. Hogyan kell elszámolni az áramszolgáltatónál az árbevételt és áfát tartalmazó követelés összegéből a 10 százaléknak megfelelő, pénzügyileg már rendezettnek tekintendő összeget? Kell-e, lehet-e a jövőbeni várható összegre céltartalékot képezni? Milyen adóvonzata van, lehet az akciónak?
Részlet a válaszából: […] ...annak másolatát csatolni kell.)A kérdésbenszereplő esetben a jövő évi várható kötelezettségekre nem lehet az áramszolgáltatónálcéltartalékot képezni, mivel nem teljesülnek a számviteli törvény 41. §-a(1)-(2) bekezdésében előírt...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. február 22.
Kapcsolódó címke:

Szt. 2005. évi változásai II.

Kérdés: A Számviteli Levelek 96. számában az 1959. kérdésre adott válaszban olvastam, hogy az Szt. 2005. évi változásai között vannak olyan változások is, amelyek az esetenként vitatott kérésekre adnak pontosító, kiegészítő rendelkezést. Melyek ezek?
Részlet a válaszából: […] ...az önkormányzati vagyon nyilvántartásához kapcsolódóan azSzt. 23. §-ának (2) bekezdése, 42. §-ának (1) és (5) bekezdése,– a céltartalékképzésre vonatkozó új előírás, az Szt. 41.§-ának (1)-(2) bekezdése és (9) bekezdése szerint,– a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. március 3.
Kapcsolódó címke: