2 cikk rendezése:
1. cikk / 2 Lejárt, be nem váltott utalványok elszámolása
Kérdés: Társaságunknál 2019. január 1-jétől bevezetésre került az egycélú utalványok kibocsátása, amelyek érvényessége az értékesítéstől számított egy év. Hogyan történjen a lejárt, be nem váltott utalványok számviteli elszámolása? Szükséges-e a lejárt, be nem váltott utalványok kivezetésekor mind a beszerzésükhöz, mind az értékesítésükhöz kapcsolódóan áfakorrekciót végezni? A 2019. január 1-je előtt kibocsátott, lejárt, be nem váltott utalványok elszámolásában történt-e változás?
2. cikk / 2 Franchise szerződés keretében adott előleg, kapott eszközök
Kérdés: Társaságunk üzemanyag-értékesítéssel foglalkozik. A szállítóval 2001 novemberétől kizárólagos kiskereskedelmi szállítási szerződést kötöttünk. A társaság az együttműködés keretében nagyobb összegű előleget kapott, amelyet az eladott üzemanyag mennyisége alapján fizetünk vissza. A szállító a kutat saját képére alakította, számítógépes rendszerrel és különböző eszközökkel látta el. A szerződés lejártakor a még fennmaradó előleget elengedik, az eszközöket pedig 1 Ft/db áron számlázzák társaságunk felé. Nyilván kell-e tartani ezeket az eszközöket? Ha igen, akkor hol és milyen értéken?