Adminisztrációs hibából eredő leltáreltérések

Kérdés: Könyvelésünk felülvizsgálata során megállapítottuk, hogy 2010-2011. években az adminisztrációs hibából eredő leltárhiányokat egyéb ráfordításként, az adminisztrációs hibából eredő leltártöbbleteket pedig rendkívüli bevételként számoltuk el. Milyen módon lehet az elmúlt időszakokat a könyvelésben helyesbíteni? Szükséges-e az ismételt közzététel? Be kell állítani a beszámoló középső oszlopába? Egyáltalán kell-e könyvelni?
Részlet a válaszából: […] ...ismernie kell.A kérdésben leírt esetben a cég nem a számviteli törvény előírásai szerint járt el, hibát követett el, amelyet önellenőrzés keretében kell korrigálni a feltárás évében (például 2012-ben). A könyvelt tételeket sztornírozni kell: T 21-22 – K 8693...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. március 7.
Kapcsolódó címke:

Leltározás során fellelt eszközök

Kérdés: A 4439. számú kérdésre adott válaszukat a következőkre tekintettel kérjük pontosítani, kiegészíteni. Ha tárgyi eszközt lelünk fel, amely korábban állományban volt, de leselejtezték, hogyan tudjuk azt visszakönyvelni? Kivezetéskori vagy a jelenlegi nettó értéken? Ez utóbbi esetben hova kell könyvelni az értékcsökkenést? Új tárgyi eszközként vegyük állományba, de milyen értéken? Kell-e a visszavételről jegyzőkönyvet készíteni? Hogyan érinti a visszavétel a társasági adó alapját? Milyen hatással lehet a lezárt év beszámolójára?
Részlet a válaszából: […] ...selejtezés vagy hiány jogcímén,vagy a szabálytalanul végrehajtott leltározás, illetve a leltározás elmaradásamiatt kivezette, akkor önellenőrzéssel ezen hiányosságokat korrigálni kell.Az Szt. 53. §-a (1) bekezdésének b) pontja alapján tervenfelüli...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. október 6.
Kapcsolódó címkék: