Közösen foglalkoztatott munkavállalók

Kérdés: Két cég közösen foglalkoztat munkavállalókat. Azt, hogy hogyan működik az Mt. alapján az elszámolás a cégek között, tudjuk. Arra azonban nem találtunk előírást, hogy a számvitelben ezt hogyan kell kezelni, elszámolni? Mi a következők szerint járunk el: az a cég, amelyik vállalta, hogy alkalmazza a munkavállalókat, az elszámolja a bért és járulékait a megfelelő költségek között, a megállapodás szerinti átalányösszeget, amikor megérkezik a bankba, bevételként könyveli, a kifizető cég elszámolja költségként (de milyen költségként, milyen bevételként?). Van áfafizetési kötelezettség? Számlázni kell? Megoszlanak a vélemények.
Részlet a válaszából: […] ...szerint a kérdező cég, nevezzük "A" cégnek. Az Art. 31. §-ából az következik, hogy az "A" cégnek kell elektronikus úton havonta bevallást tennie, saját nevében az általa a munkavállaló részére kifizetett munkabérről és annak járulékairól. Így az "A" cégnek...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2016. május 26.
Kapcsolódó címke:

Máshol állományban lévő dolgozó részére kifizetett összeg

Kérdés: Cégek közötti megállapodás szerint munkaügyi jogutódlással dolgozó került átadásra olyan feltétellel, hogy ha az átvevő egy éven belül munkáltatói felmondással megszünteti az átvett munkavállaló munkaviszonyát, az átadó köteles részére megtéríteni a felmondási időre járó távolléti díjat és a végkielégítést. Ez milyen bizonylat alapján számolható el és milyen költség?
Részlet a válaszából: […] ...átadó pedig az igénybe vett szolgáltatások költségeként köteles elszámolni, a fizetendő áfa, illetve az előzetesen felszámított áfa bevallásával...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. október 10.
Kapcsolódó címke: