Marketingköltségek elszámolása

Kérdés: Cégünk egy országosan forgalmazott termék kizárólagos forgalmazója Magyarországon. A termék gyártója nemzetközi szinten a termék forgalmazásával kapcsolatban új irányelveket, teljesen új designt alakított ki, amivel párhuzamosan a termék egy új verzióját is bevezette a nemzetközi piacon. Hogyan kezeljük azt a problémát, hogy az új termék és az új design bevezetésével kapcsolatban ugrásszerűen megemelkedett a marketingköltség?
Részlet a válaszából: […] ...lehetőség, azon az alapon sem, hogy az újdesignnak köszönhetően majd olyan arányban emelkednek a bevételek, amelybevételnövekedés majd fedezetet biztosít az ugrásszerűen megnövekedettmarketingköltségekre.Az Szt. 25. §-ának (3) bekezdése ad arra lehetőséget,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. március 18.
Kapcsolódó címke:

Meg nem fizetett bérleti díj elengedése

Kérdés: A kft. és az önkormányzat 1994-ben bérleti szerződést kötött az üzletház bérbevételéről. Az üzletházat a kft. – az önkormányzat engedélyével – felújította, a felújítás befejezésekor azonban vita alakult ki a költségek elismeréséről. Tíz év után a felek peren kívül megállapodtak. A peren kívüli megállapodás alapján a kft. az üzletházat megvásárolta. A kft. a számlázott bérleti díjat a 10 év alatt költségként elszámolta, de nem fizette meg. Ennek áfával növelt összegét engedte el a megállapodás alapján az önkormányzat. Hogyan kell az önkormányzat által elengedett követelést könyvelni, illetve a megkötött adásvételi szerződés alapján az üzletházvételt elszámolni?
Részlet a válaszából: […] ...nemcsak az üzletház vételi árára, esetleg a meg nem fizetett, de költségként elszámolt (T 52, 466 – K 454) bérleti díjra is fedezetet biztosít.Ez esetben a vételár + a meg nem fizetett bérleti díj együttes összegéről és annak áfájáról állítsa ki a kft....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. november 25.
Kapcsolódó címke: