Hűségkártyaprogram

Kérdés: Társaságunk termékeladással és szolgáltatásnyújtással foglalkozik üzleti partnerek és magánszemélyek számára. A magánszemély vevőink részére bevezettük a hűségkártyaprogramot. Erre a kártyára pontokat lehet gyűjteni termékvásárlással és szolgáltatás igénybevételével. A gyűjtött pontok beválthatók – a részvételi szabályzatban foglaltak szerint – az általunk termelt, illetve forgalmazott termékre vagy nyújtott szolgáltatásra. A programban másik partner nem vesz részt. Milyen bizonylaton kell kiadni a pontokra beváltott terméket, illetve szolgáltatást? Hogyan kell a számvitelben, az áfában elszámolni?
Részlet a válaszából: […] ...megfizeti, majd a gyűjtött pontok beváltásakor árengedménnyel csökkentett árat fizet, vagy egyáltalán nem fizet a kapott termékért, az igénybe vett szolgáltatásért. Így a hűségpontok beváltásakor a vevő valójában a korábbi vásárlásához...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. május 8.
Kapcsolódó címke:

Szt. 2005. évi változásai II.

Kérdés: A Számviteli Levelek 96. számában az 1959. kérdésre adott válaszban olvastam, hogy az Szt. 2005. évi változásai között vannak olyan változások is, amelyek az esetenként vitatott kérésekre adnak pontosító, kiegészítő rendelkezést. Melyek ezek?
Részlet a válaszából: […] ...kimutatott nyilvántartási(legfeljebb forgalmi, piaci) értékét,amelyeket időbelileg nem lehet elhatárolni. (A térítésnélkül kapott, igénybe vett szolgáltatás értékét költségként, ráfordításként isel kell számolni!)A rendkívüli ráfordítások között...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. március 3.
Kapcsolódó címke: