Beruházáshoz kapott támogatási előleg elszámolása

Kérdés: A társaság beruházáshoz kapott előleget. A több évig folyt beruházás befejezésekor (aktiválásakor) a támogató véglegesíti a támogatást (az előleg pénzügyileg kiegészül a támogatás végleges összegére, előfordulhat az is, hogy az előlegből vissza kell fizetni). A projekt fenntartási időszaka alatt felmerülhet olyan esemény, amelynek hatására a támogatás összegéből vissza kell fizetni. Az előleget kötelezettségként kell nyilvántartani. Mi az a bizonylat, amelynek hatására az előleg megszűnik, és támogatásként kell elszámolni? Hogyan kell elszámolni az ezt követően utalt összeget? Az egyéb bevételt el kell határolni, majd az eszköz élettartama alatt évente fel kell oldani. A bevétel elhatárolása mikor, milyen bizonylat alapján történik? Ha a bevétel elhatárolása különböző időpontokban valósul meg, hogyan kell a feloldást szabályozni? Mi a helyzet akkor, ha az értékcsökkenési leírás elszámolása már megkezdődött, a bevétel elhatárolása viszont még nem történt meg? Az esetleges támogatás-visszafizetést hogyan kell kezelni a feloldás során?
Részlet a válaszából: […] ...– a fenti bizonylat alapján – csak akkor lehet könyvelni, amikor a pénz megérkezett (pótbizonylat az erről szóló bankbizonylat, jóváírás könyvelése: T 384 – K 9646.Amennyiben a véglegesített támogatás összege kevesebb, mint az előlegként kapott összeg,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2019. szeptember 12.
Kapcsolódó címkék:  

Támogatások számviteli elszámolása

Kérdés: Hogyan kell elszámolni a kettős könyvvitelben a különböző típusú kapott támogatásokat?
Részlet a válaszából: […] ...előtt már költséget (értékcsökkenési leírást) számolt el, akkor először azt kell megállapítani, hogy a támogatás – a jóváírást követően – a támogatott eszköznél milyen összegű költséget tud majd ellentételezni (akár a teljes...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2001. június 14.