Alkatrészek felújítása

Kérdés: Hogyan kell könyvelni (kontírozással) azt az esetet, amikor pl. az emelőkosárban lévő alkatrész, lemez stb. cseréje megtörténik, és a kicserélt alkatrészt a cég kicsit felújítja, javít rajta, készletre veszi, vagy eladja, esetleg egy másik gépbe felhasználja? A kinyert anyag vagy áru esetleg használt lesz az eladáskor, emiatt a használt ingóságokra vonatkozó áfát is néznünk kell?
Részlet a válaszából: […] ...a bérköltségre jutó szociális hozzájárulási adót bérjárulékként (T 521 – K 4711, T 561 – K 463-8) kell elszámolni;– a javításhoz, felújításhoz felhasznált más anyagokat (az energiát) anyagköltségként, a működtetett gépek terv...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2018. szeptember 13.
Kapcsolódó címke:

Irodagép-selejtezés számlázása

Kérdés: Cégünk irodagépek selejtezéséről, mint szolgáltatásról, számlát állít ki a vevőnek. A selejtezett irodagép bizonyos részeit – kis felújítás után – újra értékesíteni tudjuk. Milyen bizonylat alapján lehet ezt készletre venni, és milyen bekerülési értéken?
Részlet a válaszából: […] ...– véleményünk szerint – szétszereli az irodagépet. A szétszereléskor tudja megállapítani, mi az, ami használható, mi az, ami kisebb javítással használható állapotba hozható, mi az, ami semmilyen módon nem hasznosítható. Ezek után jegyzőkönyvbe kellene...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. december 12.
Kapcsolódó címke: