Ügyvédi iroda megszűnése

Kérdés: Ha egy ügyvédi iroda be akar zárni (megszűnni), akkor elhatároz – mint egy végelszámolásnál – egy megszűnési dátumot, tevékenységet lezáró mérleget, és bevallásokat készít? Ebben hogyan kell szerepeltetni a kifizetett osztalék adóját? Ha a tárgyi eszközeit értékesíti, lesz fizetendő áfája, ezt hogyan kell kimutatni? Ezt követően dönt a végleges megszűnésről. Ezzel az időponttal is el kell készíteni a beszámolót, és be kell adni a bevallásokat? Mi lesz az utolsó havi bér adójával, ha nyereséges lesz, a kivett osztalékkal?
Részlet a válaszából: […] ...ügyvédi iroda tartozásait az eljárás lefolytatásának végéig rendezni fogja. Ezért csak a végelszámolással kapcsolatos feladatokat, követelményeket ismertetjük.Az ügyvédekről az 1998. évi XI. törvény rendelkezik. Ezen törvény 76. §-a tartalmazza az ügyvédi...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2016. augusztus 18.

Mérlegfordulónapot követő számlák

Kérdés: A Számviteli Levelek 253. számában az 5188. kérdésre adott válasz a mérlegfordulónapot követően kibocsátott vagy beérkezett számlák helyes számviteli nyilvántartásba vételét részletezi. Kérem, szíveskedjenek egyértelművé tenni, hogy mi az az időpont, amíg a fordulónap után beérkezett vagy kibocsátott (előző évi teljesítést tartalmazó) számlákat árbevételként a vevőnél, költségként a szállítónál nyilvántartásba kell venni, és nem elhatárolásként könyvelni.
Részlet a válaszából: […] ...az is kell, hogy az üzleti évmérlegfordulónapjáig megtörtént gazdasági eseményeket a könyvvitelinyilvántartásokban rögzítsék.Ez a követelmény a számla kibocsátójánál (az eladónál, aszolgáltatónál) csak akkor nem teljesül, ha szándékosan, jogszabályt...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2012. január 12.