Közös üzemeltetés költségeinek elszámolása

Kérdés: Közös üzemeltetésnek tekinthető-e egy irodaház működtetése? Az irodaházban az egyes irodák jogi személy tulajdonosainak alkalmazottai, bérlői alapvetően a tevékenységükhöz szükséges vezetői, gazdasági, irodai tevékenységet végzik, termelőtevékenységet nem folytatnak. Az irodaház működtetése során felmerült költségekhez az egyes irodák tulajdonosai hozzájárulnak, de nyereséget nem realizálnak. A közös üzemeltetés értelmezésére nem találtam jogszabályi előírást.
Részlet a válaszából: […] ...üzemeltetés költségei közé, és azokat hogyan kell megosztani (minek az arányában) a közös üzemeltetésben részt vevők között.A közös költségek nevesítése a megállapodásban azért is fontos, mert lehetnek olyan, ténylegesen felmerült költségek, amelyek a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2018. november 21.
Kapcsolódó címke:

Orvosi rendelőintézet közös tulajdona

Kérdés: A betéti társaság beruházásában valósult meg az orvosi rendelőintézet. A rendelőintézetben 7 különböző társaság működik, amelyek rendelőjüket megvásárolták, arra tulajdonjogot szereztek. A közös tulajdonban maradó részekre társasházat alapítottak. A bt. többségi tulajdonnal rendelkezik a létesítményből. Kinek és milyen jogcímen kell nyilvántartani a közös tulajdonban lévő épületet?
Részlet a válaszából: […] ...használt épületrészekkel kapcsolatosan, illetve arendelőintézet közös használatát biztosító épületelemekkel összefüggően, aközös költség (a közös üzemeltetés költsége) miként kerül az egyes társaságokközött felosztásra. A kérdéshez...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. október 27.
Kapcsolódó címke: