Adminisztrációs hibából eredő leltáreltérések

Kérdés: Könyvelésünk felülvizsgálata során megállapítottuk, hogy 2010-2011. években az adminisztrációs hibából eredő leltárhiányokat egyéb ráfordításként, az adminisztrációs hibából eredő leltártöbbleteket pedig rendkívüli bevételként számoltuk el. Milyen módon lehet az elmúlt időszakokat a könyvelésben helyesbíteni? Szükséges-e az ismételt közzététel? Be kell állítani a beszámoló középső oszlopába? Egyáltalán kell-e könyvelni?
Részlet a válaszából: […] ...változik a helyi iparűzési adó alapja és adófizetési kötelezettsége.A számviteli törvény legutóbbi módosítása törölte az ismételt közzétételre vonatkozó előírásokat. A hatályon kívül helyezett rendelkezést 2012-ben sem kell...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. március 7.
Kapcsolódó címke:

Végelszámoláshoz kapcsolódó kérdések

Kérdés: Cégünk működését végelszámolással szeretné lezárni. Tartozásunk, követelésünk nincs. A cégben lévő (nullára leírt, kis összegű eszközök, illetve még le nem írt) eszközök elszámolására, illetve a meglévő pénzállomány cégből történő kivételére milyen legális lehetőség van? Végelszámolás esetén az adóhatóság folytat-e visszamenőleges ellenőrzést? Mire kell még odafigyelni a végelszámolás során?
Részlet a válaszából: […] ...el kell végezni. Ilyen feladata – többek között – atevékenységet lezáró beszámoló elkészítése, elfogadtatása, letétbe helyezése,közzététele, átadása a végelszámolónak.A végelszámoló a végelszámolás során a cég vagyoni helyzetétfelméri, követeléseit...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. november 6.
Kapcsolódó címke: