Üzletpolitikai célból adott ingyenes szolgáltatásnyújtás

Kérdés: A cég ingyenesen biztosít alaptevékenységi körében szervezett előadásokon való részvételt vevőinek, akik a cég meghatározott kiadványait megvásárolják. A cél az üzleti forgalom erősítése, a piaci versenyhelyzet kezelése. Hogyan kell elbírálni adózási szempontból ezt az ingyenes szolgáltatást? Kell-e számlázni? Ha kell, adhat-e ügyfeleinek e körben 100 százalékos engedményt? Ez hogyan érinti az adóalapot és az adókat?
Részlet a válaszából: […] ...szerinti szolgáltatásnyújtásnál a kérdező cégneknem kell az adózás előtti eredményét növelni akkor, ha rendelkezik a támogatottolyan nyilatkozatával, mely szerint a nála rendkívüli bevételként elszámoltösszegnek megfelelő összegű pozitív, illetve nulla adózás...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. április 21.
Kapcsolódó címke:

Vásárlói pontok beváltása vagy ajándék

Kérdés: Cégünk gyógyászati termékek értékesítésével foglalkozik, és pontgyűjtő akció keretében ösztönözzük vevőink vásárlásait. A vevők termékeinket kiskereskedelmi forgalomban továbbértékesítik. A vásárláskor összegyűjtött pontokért az előre meghirdetett katalógusunkból tudnak a vevők választani. Az ajándékot átvételi nyilatkozattal vetetjük át. Ajándéktárgyak áfáját levonjuk, az ajándék értékével a társasági adó alapját nem növeljük meg. Az ajándékot marketingköltségként könyveljük, de engedményként értelmezzük. Mi a helyes számviteli elszámolás? A könyvelés módja befolyásolja-e adózási gyakorlatunkat?
Részlet a válaszából: […] ...akkor isértékesítésről van szó, csak az árengedménnyel csökkentett eladási ár nullalesz. Az értékesítést viszont nem átvételi nyilatkozattal, hanem számlával kellez esetben is dokumentálni. A számlának tartalmaznia kell a beváltott vásárlóipontok ellenében...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. december 8.