Központi és telephelyi pénztár kapcsolata

Kérdés: Társaságunk többféle tevékenységgel foglalkozik. Két telephelyünkön is van étterem, szálloda. Azokat a bevételeket, amelyeket készpénzben rendeznek a recepción, minden másnap áthozzák a főpénztárba, egy általuk kiállított bevételi pénztárbizonylattal. A főpénztár bevételezi a pénztárba. Itt is készül – természetesen – egy bevételi pénztárbizonylat a program alapján. Hogyan járunk el helyesen számviteli szempontból? A recepció állítson ki egy kiadási pénztárbizonylatot is, miszerint ő átadja a pénzt a főpénztárnak? Akkor ezt könyvelnünk is kellene. Vagy nincs szükség a recepció által kiállított bevételi bizonylatra? Elegendő csak egy vezetett nyilvántartás részükről?
Részlet a válaszából: […] A rövid válasz az, hogy nem elegendő! A recepción rendezett, készpénzben befizetett bevételek megváltoztatják az eszközök, illetve az eszközök forrásainak az állományát, amelyről az Szt. 165. §-ának (1) bekezdése szerint bizonylatot kell kiállítani (ez a recepció...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2021. november 25.
Kapcsolódó címkék:  

Házipénztár-nyilvántartás

Kérdés: A kft. házipénztárát egy személyben az ügyvezető kezeli. Hó végén egy kiadási és egy bevételi bizonylatot tölt ki, amelyhez mellékeli a számlákat. Erről – gyűjtő alapján – kerülnek egy összegben, hó végi dátummal könyvelésre az adatok. Ebből következően, egy záró állomány van a hó végén. A házipénztár-szabályzatot így alakították ki. 2006. év végén 10 százalékos osztalékadóval osztalékot venne igénybe a kft. Elfogadható a hó végi záró állomány? A bizonylatok száma havonta 20 és 30 között van. Az átlagos havi kiadás 1-1,5 millió forint.
Részlet a válaszából: […] ...eltérés, ha mégis van, a pénzkezelőfelelőssége tisztázandó.)A számviteli előírások szerint tehát követelmény afolyamatos, naprakész pénztári nyilvántartás, amelyet legalább havonta zárnikell. Amennyiben a pénzkezelő (a kft. ügyvezetője) nem vezet...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. január 11.