Közösen foglalkoztatott munkavállalók

Kérdés: Két cég közösen foglalkoztat munkavállalókat. Azt, hogy hogyan működik az Mt. alapján az elszámolás a cégek között, tudjuk. Arra azonban nem találtunk előírást, hogy a számvitelben ezt hogyan kell kezelni, elszámolni? Mi a következők szerint járunk el: az a cég, amelyik vállalta, hogy alkalmazza a munkavállalókat, az elszámolja a bért és járulékait a megfelelő költségek között, a megállapodás szerinti átalányösszeget, amikor megérkezik a bankba, bevételként könyveli, a kifizető cég elszámolja költségként (de milyen költségként, milyen bevételként?). Van áfafizetési kötelezettség? Számlázni kell? Megoszlanak a vélemények.
Részlet a válaszából: […] ...járulékbevallást elkészítette, annak az adatait, abból a "B" céget terhelő összeget közölje a "B" céggel, és kérje annak a költségtérítéskénti megtérítését. A költségtérítés pénzügyileg rendezett összegét az "A" cég egyéb bevételként, a "B" cég...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2016. május 26.
Kapcsolódó címke:

Utazási utalvánnyal történő költségtérítés

Kérdés: Belföldi és külföldi részére adott, utazási utalvánnyal történő költségtérítés esetén milyen adó- és tb-teherrel kell számolnia a kifizetőnek?
Részlet a válaszából: […] ...munkábajárási költségek megtérítése tárgyú kérdésre a Számviteli Levelek 18. szám 398. válaszában részletesen szóltunk. A kérdés alapján nem lehet tudni, milyen utazási utalványról van szó. Az utazási utalvány magánszemély részére történő átadásakor...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2001. október 11.