Üzletpolitikai célból adott ingyenes szolgáltatásnyújtás

Kérdés: A cég ingyenesen biztosít alaptevékenységi körében szervezett előadásokon való részvételt vevőinek, akik a cég meghatározott kiadványait megvásárolják. A cél az üzleti forgalom erősítése, a piaci versenyhelyzet kezelése. Hogyan kell elbírálni adózási szempontból ezt az ingyenes szolgáltatást? Kell-e számlázni? Ha kell, adhat-e ügyfeleinek e körben 100 százalékos engedményt? Ez hogyan érinti az adóalapot és az adókat?
Részlet a válaszából: […] ...szolgáltatás (például ebéd) is kapcsolódik.A társaságok vezetői, alkalmazottai részére tartottelő­adásokon való ingyenes részvétel térítés nélkül nyújtott szolgáltatásnakminősül. A térítés nélkül nyújtott szolgáltatás közvetlenül elszámoltköltségeit...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. április 21.
Kapcsolódó címke:

Vásárlói pontok beváltása vagy ajándék

Kérdés: Cégünk gyógyászati termékek értékesítésével foglalkozik, és pontgyűjtő akció keretében ösztönözzük vevőink vásárlásait. A vevők termékeinket kiskereskedelmi forgalomban továbbértékesítik. A vásárláskor összegyűjtött pontokért az előre meghirdetett katalógusunkból tudnak a vevők választani. Az ajándékot átvételi nyilatkozattal vetetjük át. Ajándéktárgyak áfáját levonjuk, az ajándék értékével a társasági adó alapját nem növeljük meg. Az ajándékot marketingköltségként könyveljük, de engedményként értelmezzük. Mi a helyes számviteli elszámolás? A könyvelés módja befolyásolja-e adózási gyakorlatunkat?
Részlet a válaszából: […] ...következően annál a kiskereskedelmiegységnél, amelyik a vásárlói pontok beváltáskor "ingyen" terméket kap, nemajándékot vagy térítés nélkül átvett terméket kapott, hanem terméket szerzettbe, amelyet az eladó felé számlázott. Ha a számlázott terméknél...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. december 8.