Reklám-, marketingtevékenység, mint közvetített szolgáltatás

Kérdés: Reklám-, marketingtevékenységet végzünk néhány cégnek. A hirdetésekhez, a reklámokhoz vállalkozókat veszünk igénybe. Az így felmerülő hirdetési és reklámköltségek minősíthetők-e közvetített szolgáltatásnak? A tulajdonos ragaszkodik hozzá, hogy a felmerült költségeket közvetített szolgáltatásként, illetve alvállalkozói teljesítményként számoljuk el.
Részlet a válaszából: […] ...(ehhez a megrendelő hozzájárult), és azokat változatlan formában – tételesenés elkülönítetten – továbbszámlázta. Ha ezen feltételek nem teljesülnek, aszóban forgó szolgáltatásokat csak igénybe vett szolgáltatás költségeként lehetelszámolni. A reklám-...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. november 6.

Hazai ipari vásáron való részvétel

Kérdés: Társaságunk német anyavállalata osztrák leányvállalatával közösen vett részt egy hazai ipari vásáron. A kiállítással kapcsolatos költségeket a társaságunk nevére szóló számlák alapján mi számoltuk el és fizettük ki. Az osztrák leányvállalat a felmerült költségek jelentős részét megtérítené. Milyen módon számlázhatók ki ezek a költségek, és mi a helyes számviteli elszámolás?
Részlet a válaszából: […] ...A továbbszámlázott összeget az Szt. 74. §-a (2)bekezdésében foglalt előírások alapján exportértékesítés árbevételeként kellelszámolni, mivel a szolgáltatás (az ipari vásáron való részvétel) igénybevevője külföldi (T317 – K 93-94)....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. szeptember 29.
Kapcsolódó címke: