Beruházáshoz kapott támogatási előleg elszámolása

Kérdés: A társaság beruházáshoz kapott előleget. A több évig folyt beruházás befejezésekor (aktiválásakor) a támogató véglegesíti a támogatást (az előleg pénzügyileg kiegészül a támogatás végleges összegére, előfordulhat az is, hogy az előlegből vissza kell fizetni). A projekt fenntartási időszaka alatt felmerülhet olyan esemény, amelynek hatására a támogatás összegéből vissza kell fizetni. Az előleget kötelezettségként kell nyilvántartani. Mi az a bizonylat, amelynek hatására az előleg megszűnik, és támogatásként kell elszámolni? Hogyan kell elszámolni az ezt követően utalt összeget? Az egyéb bevételt el kell határolni, majd az eszköz élettartama alatt évente fel kell oldani. A bevétel elhatárolása mikor, milyen bizonylat alapján történik? Ha a bevétel elhatárolása különböző időpontokban valósul meg, hogyan kell a feloldást szabályozni? Mi a helyzet akkor, ha az értékcsökkenési leírás elszámolása már megkezdődött, a bevétel elhatárolása viszont még nem történt meg? Az esetleges támogatás-visszafizetést hogyan kell kezelni a feloldás során?
Részlet a válaszából: […] ...Jellemzően a társaság által vállalt szerződési feltételek vállalásáról, a vállalt feltételek részbeni vagy egészében történő teljesítéséről a támogatónak adott írásbeli elszámolás, amely alapján a támogató véglegesíti a támogatást....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2019. szeptember 12.
Kapcsolódó címkék:  

Támogatások számviteli elszámolása

Kérdés: Hogyan kell elszámolni a kettős könyvvitelben a különböző típusú kapott támogatásokat?
Részlet a válaszából: […] ...(a folyósításról szóló szerződésben) olyan – több év alatt teljesíthető – feltételeket határoztak meg, amelyek nem teljesítése esetén a támogatásként kapott teljes összeget vissza kell fizetni, vissza kell téríteni. Ha ezen feltételeket úgy...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2001. június 14.