Közösen foglalkoztatott munkavállalók

Kérdés: Két cég közösen foglalkoztat munkavállalókat. Azt, hogy hogyan működik az Mt. alapján az elszámolás a cégek között, tudjuk. Arra azonban nem találtunk előírást, hogy a számvitelben ezt hogyan kell kezelni, elszámolni? Mi a következők szerint járunk el: az a cég, amelyik vállalta, hogy alkalmazza a munkavállalókat, az elszámolja a bért és járulékait a megfelelő költségek között, a megállapodás szerinti átalányösszeget, amikor megérkezik a bankba, bevételként könyveli, a kifizető cég elszámolja költségként (de milyen költségként, milyen bevételként?). Van áfafizetési kötelezettség? Számlázni kell? Megoszlanak a vélemények.
Részlet a válaszából: […] ...tekinthető megfelelőnek, mivel a foglalkoztatásnak jellemzően nem csak állandó költségei lehetnek, különösen akkor, ha a munkavállalót változó időtartamban foglalkoztatják.)Van olyan vélemény, amely szerint az "A" cégnél ténylegesen felmerült bérköltséget és...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2016. május 26.
Kapcsolódó címke:

Ki nem fizetett bér és járulékainak elszámolása

Kérdés: A társaság 2010-ben – pénzügyi nehézségei miatt – több hónapon keresztül nem fizetett bért dolgozóinak. Mivel a munkavégzés megtörtént, a bérköltséget és az ezzel kapcsolatos járulékokat könyveltük. A 10M30-as és a 1008-as bevalláson csak a ténylegesen kifizetett adatok szerepeltethetők. Így az APEH adófolyószámlán csak a bevallott (ténylegesen kifizetett bérek utáni) adatok szerepelnek. Hogyan kellett könyvelnünk 2010-ben a béreket és a hozzá kapcsolódó járulékokat? Hogyan kell könyvelni 2011-ben, ha a bér ekkor kerül kifizetésre?
Részlet a válaszából: […] ...471 – K 473.Amennyiben a kérdésben hivatkozott bevalláson csak aténylegesen kifizetett adatok szerepeltethetők, a költségkénti elszámolásváltozatlanul az, amit az előző bekezdésben leírtunk: az adó- és járulékszámlákhelyett az egyéb rövid lejáratú...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. június 2.
Kapcsolódó címke: