Vevői reklamáció, minőségi csere

Kérdés: A vevői reklamációt – hibás teljesítés miatt – sok esetben minőségi cserével kezeljük. Egyik esetben a kifogásolt terméket szállítjuk vissza, nem javítható, csak pluszköltséget jelentene. Ez esetben az eredeti kiszállítás és a cseretermék önköltsége az értékesítés önköltségében jelenik meg. Másik esetben visszaszállítjuk. Ez esetben visszavételezzük a saját termelésű készletek közé, és csökkentjük az értékesítés önköltségét. Harmadik esetben visszaszállítjuk, de felhasználása újból nem lehetséges, ekkor visszavételezzük, csökkentjük az értékesítés önköltségét, majd kiselejtezzük. Megfelelő-e az eljárásunk, milyen hatással van az iparűzési adó alapjára?
Részlet a válaszából: […] ...eredeti termék önköltségével az értékesítés közvetlen költségeit csökkenteni kell. Úgy kell eljárni, mint a harmadik esetben, visszaszállítás nélkül is a saját termelésű készletek között állományba kell venni, majd selejtezéssel azt az egyéb...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. július 25.
Kapcsolódó címkék:  

Szt. 2005. évi változásai II.

Kérdés: A Számviteli Levelek 96. számában az 1959. kérdésre adott válaszban olvastam, hogy az Szt. 2005. évi változásai között vannak olyan változások is, amelyek az esetenként vitatott kérésekre adnak pontosító, kiegészítő rendelkezést. Melyek ezek?
Részlet a válaszából: […] ...visszavett betétdíjasgöngyöleg esetében az árbevételt – az eladó által kiállított helyesbítő,illetve sztornó számla alapján – a visszaszállítás, a visszavétel időpontjáravonatkozóan kell helyesbíteni.12. Módosítások az egyéb bevételek elszámolásánál [77...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. március 3.
Kapcsolódó címke: