Számlahelyesbítés vagy sztornírozás
Kérdés
Egyik vevőnknek (angol a vevő anyacége) téves áron számláztunk. Ők ezt jelezték, mi elnézést kértünk, és közöltük, hogy küldjük a helyesbítő számlát. A vevő erre közölte, hogy sztornózzuk le a számlát, állítsunk ki másikat, mivel az ő (az anyacége által használandó) programjukban egy megrendeléshez csak egy számlát lehet rögzíteni, az pedig már megtörtént. Így a helyesbítő számlát nem tudják a megrendeléshez hozzárendelni. Mit tehetünk ilyenkor?
Megjelent a Számviteli Levelekben 2009. április 30-án (197. lapszám), a kérdés sorszáma ott: 4103
[…] feltételek teljesültek-e, volt-e szerződés szerinti teljesítés. Ha volt, akkor a számla kiállítása mind az Áfa-tv., mind az Szt. szerint jogszerű volt. Ha annak adatait kell csak módosítani, akkor az Áfa-tv. 78. §-a (1) bekezdésének b) pontja alapján a kötelezettnek az ügylet teljesítését igazoló számla adattartamának módosításáról kell gondoskodnia, azaz a számlával egy tekintet alá eső okiratot a helyesbítésről kell kiállítania (a számviteli előírásokból is ez következik). Ha nem volt szerződés szerinti teljesítés, és ezért az ügylet kötése előtt fennállt helyzetet állítják helyre, akkor az Áfa-tv. 78. §-a (1) bekezdésének a) pontja alapján a kötelezettnek az ügylet teljesítését igazoló számla érvénytelenítéséről kell gondoskodnia, […]
Jelentkezzen be!
Elküldjük a választ e-mailen*