Termékmintával reklámozás
Kérdés
Kozmetikai cég a termékeit szeretné reklámozni egy magazinban. Ezt úgy oldaná meg, hogy hirdetési felületet bérel a lapkiadó saját magazinjában, és egy termékmintát ad át a lapkiadónak. A lapkiadó azt saját költségén beragasztja a hirdetési felület megadott helyére, majd számlázza a hirdetési felületet a kozmetikai cégnek. A kozmetikai cég hogyan adja át a termékmintát? Számlázza? Ha számlázza, akkor az a lapkiadó tulajdonába kerül, és annak ingyenes továbbadása hogyan adózik? (A lapkiadónál már nem "termékminta" az átadott termék.) A lapkiadónál a termék beragasztása ingyenes szolgáltatásnak minősül?
Megjelent a Számviteli Levelekben 2011. december 15-én (257. lapszám), a kérdés sorszáma ott: 5267
[…] azaz kizárólag a képviselt termék bemutatására szolgál, és fizikai állapotánál, vagyoni értékénél fogva tartós használatra és más cél elérésére nem alkalmas. Az előbbiek figyelembevételével a válasz: A kozmetikai cégnek a bérelt hirdetési felület a lapkiadó által számlázott összegét az igénybe vett szolgáltatások között kell elszámolnia mint reklám- és propagandaköltséget. A lapkiadónak átadott termékmintát pedig – mint nem pénzben kapott adómentes juttatást – a személyi jellegű egyéb kifizetések között kell a kozmetikai cégnek kimutatnia (nem a lapkiadó részére adja át, hanem azért, hogy azt a lapkiadó a fogyasztóhoz eljuttassa!), azt számlázni nem kell (feltételezve, hogy a termékminta kis értékű is!). A lapkiadónak tehát számláznia kell a kozmetikai cég felé a bérelt […]
Jelentkezzen be!
Elküldjük a választ e-mailen*