Nyereményakció, nyereménysorsolás reklám-e?
Kérdés
Társaságunk nyereményakciót indított bizonyos termékei vásárlásának ösztönzése érdekében, melynek során magát az akciót is hirdeti, reklámozza szórólapokon, saját weboldalán, továbbá médiahirdetést is alkalmaz. Kérdéses számunkra, hogy a nyereményakció és a nyeremény sorsolása reklámadó-kötelesnek minősül-e, és ha igen, akkor mi lesz az adó alapja?
Megjelent a Számviteli Levelekben 2015. január 29-én (319. lapszám), a kérdés sorszáma ott: 6539
[…] sorsolása nem tartozik az Rtv. hatálya alá, mert nincs ilyen tényállás (közzétételi mód) az Rtv. hivatkozott rendelkezésében. A társaság által is lebonyolított nyereményjáték ugyanakkor egy marketingeszköz, amelynek a célja a társaság termékeinek népszerűsítése, eladásának előmozdítása. Erre tekintettel az ilyen nyereményjátékot promotáló hirdetések, reklámok a társaság népszerűsítésére irányuló gazdasági reklámnak minősülnek. Így reklámadó-köteles a nyereményjátékról szóló minden tájékoztatás, hirdetés, ideértve a sorsolás esetleges közvetítését is. Más szóval abban az esetben, ha a társaság szórólapon, televízióban, rádióban vagy óriásplakátokon népszerűsíti saját nyereményjátékát, így azok a megjelenési formák (szórólapok, plakátok, saját internetes oldalon való közzététel), amelyeket ő tesz közzé, saját célú reklámnak minősülnek, amelyek vonatkozásában a társaságot (saját célú reklámként) reklámadó-kötelezettség terheli.A saját célú reklám adóalapjába (mely a saját célú reklám közvetlen […]
Jelentkezzen be!
Elküldjük a választ e-mailen*