Eladási ár euróban és forintban


Cipőboltunk árukészletén euróban és forintban is feltüntetett eladási áron értékesít. Online pénztárgépünk euróban és forintban is képes rögzíteni a bevételeket. Ennek megfelelően euróval történő fizetés esetén eurót tartalmazó nyugtát állít ki a vevő részére. Helyes-e a nagyobb címletű euróval történő vásárlás esetén az euróban, eurócentben történő visszaadás? Elkülönítetten kezeljük a kasszában a forintot és az eurót. A pénztárgép-értékesítő felhívta a figyelmünket, hogy euróban történő vásárlás esetén is csak forintban adhatjuk a visszajárót. Valóban így van? Mi a helyes pénzkezelés és az ennek megfelelő bizonylatolás? Üzletünk nem rendelkezik pénzváltási engedéllyel. A valutapénztárba bevételezett eurót a bevételezés napján meglévő, választott hitelintézeti (MNB) euróárfolyamon átszámított forintban tartjuk nyilván.


Megjelent a Számviteli Levelekben 2016. július 28-án (349. lapszám), a kérdés sorszáma ott: 7036

[…] pénzváltási tevékenységet végeznének (forintért eurót vásárolnak), amihez szükséges pénzváltási engedéllyel nem rendelkeznek.Az elsődleges követelmény, hogy az árukészleten az eladási árat euróban is és forintban is feltüntették, teljesült. A vevő döntse el, hogy az ellenértéket euróban vagy forintban rendezi.Az euró-, illetve a forintpénzkészlet elkülönül egymástól, amelyet az online pénztárgép biztosít, beleértve azt is, hogy a nyugtát a vásárlás pénznemében állítja ki. Feltételezzük, hogy az euróban történt vásárlások ellenőrző szalagja a forint pénztárgép-ellenőrző szalagtól elkülönül, és így a pénztár zárásakor az euróbevétel és a forintbevétel összevethető a kasszában lévő euróval, forinttal. Természetesen nemcsak a valutapénztárban lévő valutát kell forintra átszámítani, […]
 
Kapcsolódó címke:
 

Elküldjük a választ e-mailen*

*
*ingyenes választ évente csak egyszer küldünk.
A *-gal megjelölt mezőket kötelező kitölteni.