Közös üzemeltetés költségeinek elszámolása
Szöveg nagyítása Szöveg kicsinyítése Nyomtatás
Megjelent a Számviteli Levelek 396. számában (2018. november 21.), 7775. kérdésszám alatt

Kérdés: Közös üzemeltetésnek tekinthető-e egy irodaház működtetése? Az irodaházban az egyes irodák jogi személy tulajdonosainak alkalmazottai, bérlői alapvetően a tevékenységükhöz szükséges vezetői, gazdasági, irodai tevékenységet végzik, termelőtevékenységet nem folytatnak. Az irodaház működtetése során felmerült költségekhez az egyes irodák tulajdonosai hozzájárulnak, de nyereséget nem realizálnak. A közös üzemeltetés értelmezésére nem találtam jogszabályi előírást.
Válasz (részlet): […]vezetői, gazdasági tevékenységet végeznek), és a közös üzemeltetésnek az egyik használónál (üzemeltetőnél) ténylegesen felmerült fenntartási, üzemeltetési költségeit egymás között megosztják.A közös üzemeltetésben részt vevőkre továbbhárított közös üzemeltetési költségeket elszámolni:- a közös üzemeltetőnél (az áthárítónál) a pénzügyi műveletek egyéb bevételei között,- a közös üzemeltetésben részt vevőknél (az átvevőknél) a pénzügyi műveletek egyéb ráfordításai között.Mivel a közös üzemeltetési tevékenység elszámolási szempontból pénzügyi műveletnek minősül, a közös üzemeltetés költségeinek áthárítását áfafizetési kötelezettség nem terheli. Így a közös üzemeltetés költségeit nem kell számlázni, annak a bizonylata a közös üzemeltetést[…]
ÍGY OLVASHATJA A TELJES VÁLASZT...
...ha látogató: elküldjük e-mailen*
*ingyenes választ
évente csak egyszer küldünk.

Keresés

Kérdésfeltevés Kérdésfeltevés Nyomtatás Főoldalra Nyomtatás Nyomtatás A lap tetejére A lap tetejére