Közös üzemeltetés költségeinek elszámolása

Kérdés: Közös üzemeltetésnek tekinthető-e egy irodaház működtetése? Az irodaházban az egyes irodák jogi személy tulajdonosainak alkalmazottai, bérlői alapvetően a tevékenységükhöz szükséges vezetői, gazdasági, irodai tevékenységet végzik, termelőtevékenységet nem folytatnak. Az irodaház működtetése során felmerült költségekhez az egyes irodák tulajdonosai hozzájárulnak, de nyereséget nem realizálnak. A közös üzemeltetés értelmezésére nem találtam jogszabályi előírást.
Részlet a válaszából: […] ...folytatnak.Nem nevezhető közös üzemeltetésnek két társaság eszközeinek a közös üzemeltetése, továbbá ugyanazon gépnek, berendezésnek több társaság általi...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2018. november 21.
Kapcsolódó címke:

Tárgyi eszközök átsorolása

Kérdés: Szolgáltatótevékenységet végző vállalkozások tárgyi eszközeit (személygépkocsi, irodai berendezés, számítógép), amelyek a vállalkozási tevékenységet közvetlenül szolgálják, minden esetben az egyéb berendezések közé soroltam. Lehetséges-e a könyvelőirodánál, a mérnöki tevékenységet végző vállalkozásnál a besorolás módosítása?
Részlet a válaszából: […] ...közé történő besorolásra vonatkozó szabályokat, meghatározva – többek között – azt, hogy milyen eszközöket kell a műszaki berendezések, gépek, járművek, illetve az egyéb berendezések, felszerelések, járművek között kimutatni. Ha nem e szerint jártak el...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2003. július 3.
Kapcsolódó címkék: