Törékeny áru kis hibával

Kérdés: Cégünk webshopon keresztül értékesít törékeny árukat (fényforrásokat). Az értékesítéseket számlával bizonylatoljuk. A garanciális ügyintézésnél kétféle eset fordul elő: az egyik esetben a hibás árut a vevő visszajuttatja, és a hibás áru helyett újat küldünk, a másik esetben a garanciális reklamáció után a jellemzően kis értékű árukat nem kérjük vissza az ügyfelektől (többe kerülne a szállítás, mint az áru értéke), ennek ellenére – a reklamációt elfogadva – küldünk egy másik terméket. Hogyan bizonylatoljuk a fenti eseteket, illetve milyen adójogi hatásai vannak?
Részlet a válaszából: […] ...K 311), a visszaszállított terméket pedig készletre kell venni (amit majd megjavítanak vagy selejteznek, külön eljárás keretében). A cserébe kiküldött terméket természetesen számlázni kell, és értékesítésként kell elszámolni.Ha a vevő nem juttatja vissza a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2015. április 30.
Kapcsolódó címkék:  

Cserélt áru bizonylatolása

Kérdés: A vásárláskor a boltban a vevő áfás számlát kért munkahelyi elszámolásra. Féléves garanciaidőn belül visszahozza a cipőt, jogos a reklamációja, visszaadjuk a pénzt. Hogyan kell ezt helyesen bizonylatolni, hogy ne legyen ugyanazon árura kétszeres elszámolás a munkahelyen? Jóváíró számlát állítunk ki a pénz visszaadásakor, amelynek eredeti példányát a vevővel aláírás ellenében átvetetjük? Kell-e ragaszkodnunk – ez esetben – a vásárláskor kiadott eredeti számlához?
Részlet a válaszából: […] Amikor a boltban a vevő – az adott esetben cipőt – vásárol,és azt a munkaadójával meg kívánja téríttetni, akkor nem csak áfás számlát kelladni, de ennek a számlának a munkaadó (cég) nevére kell szólnia. E nélkül aztköltségként elszámolni nem lehet, a számlát a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. június 24.
Kapcsolódó címkék: