Cégtelefon áfája

Kérdés: Eddig a bejövő telefon- és internetszámlák 20%-át közvetített szolgáltatásként számoltuk el, és továbbszámláztuk dolgozóinknak, illetve ezen 20%-nyi résznek nem helyeztük levonásba az áfáját. A maradék 80%-ból 70%-ot telefonköltségként az 5. számlaosztályban könyveltünk, és levonásba helyeztük ezen rész után az áfát. A maradék 80%-ból 30%-ot telefonköltségként az 5. számlaosztályban könyveltünk, és nem vontuk le ezen rész áfáját. Így nem volt olyan rész, ami után természetbeni hozzájárulásként személyi jövedelemadót kellett volna fizetnünk. Nem tudom értelmezni azt, ha a cégtelefon használata a számla alapján tételesen nem különíthető el, a kifizetőt terhelő áfás kiadás 20%-át mindenképpen magáncélú használatnak kell tekinteni. Helyesen jártunk el? Jó volt ez az elszámolás 2008. évben, illetve maradhat ez 2009. évben is?
Részlet a válaszából: […] ...bevételek között kell kimutatni. Abejövő számla szerinti – áfa nélküli – összeget pedig telefonköltségként kellelszámolni az igénybe vett szolgáltatások költségei között. Telefonköltségkéntkell elszámolni a le nem vonható áfát is, az adott esetben –...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. május 14.
Kapcsolódó címkék:  

Magáncélú telefonhasználat számlázása

Kérdés: A Számviteli Levelek 140. számában több helyen is azt közlik, hogy a magáncélú telefonhasználat miatt a magánszemélynek kiszámlázott díj nem közvetített szolgáltatás. Az e tárgyban kiadott PM-APEH tájékoztató egyértelműen rögzíti, hogy a továbbszámlázás közvetített szolgáltatás. Milyen tényekre alapozzák véleményüket?
Részlet a válaszából: […] ...szerintitovábbértékesítési céllal történő továbbszámlázásról, de az Szt. szerintiközvetített szolgáltatásról sem, hiszen nem az igénybe vett szolgáltatás kerültovábbszámlázásra, hanem a telefonszámla végösszegének vélelmezett hányada.(Hiányzik a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. február 22.
Kapcsolódó címke: