Bérelt ingatlanon végzett felújítás

Kérdés: Cégünk bérel egy telephelyet. Ezen a telephelyen irodák, szociális helyiségek, műhelyek vannak, amelyet cégünk felújít. A felújítás költségeit hogyan kell a könyvekben nyilvántartani? Áfatartalma levonható?
Részlet a válaszából: […] A válasz előtt utalni kell arra, hogy nem minden "felújítás" számolható el felújításként. Sok esetben a nagyjavítást is felújításnak nevezik.A felújítás értelmező rendelkezését az Szt. 3. §-a (4) bekezdésének 8. pontja tartalmazza. Ezen előírás alapján a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. november 21.
Kapcsolódó címkék:  

Részben használatba vett irodaház aktiválása

Kérdés: Társaságunk kb. 5,5 milliárd forint értékben felújít egy irodaházat. Az irodaház első emeletére már megkaptuk a rész-használatbavételi engedélyt, ami jogerőre emelkedett. Az irodaház egy épület. A számlákból nem különíthető el pl. az első emelet értéke, a hitelkamatok sem bonthatók meg. Mi a teendő ilyenkor, ha a már használatba vehető rész ki van adva, és bérleti díjat fizetnek? Mi legyen az aktiválás dátuma? Aktiválható-e egyáltalán?
Részlet a válaszából: […] ...választ nehezíti, hogy a kérdező pontatlanul fogalmaz. Akérdés elején irodaház felújításáról van szó, később pedig – úgy tűnik – minthaegy új épület kerülne megépítésre. Nyilvánvalóan a válasz nem lehet ugyanaz azúj épület létrehozása esetén, mint a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. november 8.
Kapcsolódó címke: