Közös üzemeltetés költségeinek elszámolása

Kérdés: Közös üzemeltetésnek tekinthető-e egy irodaház működtetése? Az irodaházban az egyes irodák jogi személy tulajdonosainak alkalmazottai, bérlői alapvetően a tevékenységükhöz szükséges vezetői, gazdasági, irodai tevékenységet végzik, termelőtevékenységet nem folytatnak. Az irodaház működtetése során felmerült költségekhez az egyes irodák tulajdonosai hozzájárulnak, de nyereséget nem realizálnak. A közös üzemeltetés értelmezésére nem találtam jogszabályi előírást.
Részlet a válaszából: […] ...kell elszámolni.Az elmúlt évek során kialakult gyakorlat szerint: Közös üzemeltetés során a tárgyi eszközök rendszeres használatát az üzemeltető a közös üzemeltetésben részt vevők részére biztosítja, a közös üzemeltetésben részt vevők a közösen...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2018. november 21.
Kapcsolódó címke:

Bérbeadáshoz kapcsolódó számlázás

Kérdés: Cégünk bérbeadással foglalkozik, amelyhez kapcsolódóan, szerződéseink alapján, négyféle számlát bocsátottunk ki 2015-ben. A bérleti díjról, melyet minden hónap 5. napjáig 8 napos fizetési határidővel állítottunk ki, az áfa szerinti teljesítési időpont a számlán megegyezik a fizetési határidővel. Rezsiköltségekről a számlákat a rezsiszámlák beérkezését követően kb. 2 hónappal később állítottuk ki, és amelyen az áfa szerinti teljesítési időpont szintén a fizetési határidővel egyezik meg. Közösköltség-előlegszámlák, amelyeken az áfa szerinti teljesítési időpont megegyezik a bankszámlán történt jóváírás napjával. Közösköltség-elszámolási számlák, amelyeket évente egyszer a közös költségek körébe tartozó tételek teljes körű beérkezését követően állítjuk ki. Ebben elszámolunk a tárgyévre befizetett előlegek összegével, a tárgyévet követő 3. vagy 4. hónapban állítjuk ki úgy, hogy az áfa szerinti teljesítési időpont megegyezik a fizetési határidővel. 2016-tól ezeken a számlákon milyen dátumot szerepeltessünk áfa szerinti teljesítési időpontként?
Részlet a válaszából: […] ...a közös üzemeltetésben részt vevő bérlőket terhelő közös költségeket a pénzügyi műveletek egyéb ráfordításai között, a közös üzemeltetőnél a pénzügyi műveletek egyéb bevételei között kell elszámolni. A közös költség áthárítása tehát...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2016. március 10.
Kapcsolódó címkék: