Bizonylatok megőrzése

Kérdés: Könyvelőirodánk egyik ügyfelének felmondott. Az adóhatóságnál lévő meghatalmazásunkat visszavontuk. A céget többször felszólítottuk, hogy bizonylatait és iratait vegye át, ez azonban még a mai napig sem történt meg. Meddig kell őrizni ezeket a bizonylatokat? Legutóbbi felszólítólevelünkben közöltük, ha személyesen nem veszi át, akkor az iratokat postán küldjük el. Amennyiben sor kerülne az iratátadásra, kötelesek vagyunk-e a könyvelési adatokat tartalmazó elektronikus adatállományt is átadni? A Számviteli Levelek 214. számában a 4454. kérdésre adott választól eltér az egyik szakkönyv témával kapcsolatos álláspontja. Melyik tekinthető mérvadónak? Ezen utóbbi vélemény szerint a szerződés megszűnését követően a könyvelőirodát nem terheli a számítógépes adatállomány megőrzésének kötelezettsége. Másik kérdésünk, amennyiben ügyfelünk több hónapos vagy éves könyvelési díj-tartozást halmozott fel, és emiatt mondtunk fel, kötelesek vagyunk az iratait visszaadni?
Részlet a válaszából: […] ...a bizonylatokat megőriznie, ameddig arraneki a megbízási szerződésben vállalt feladatok elvégzéséig szüksége van.Nyilvánvalóan az adott üzleti évről készült beszámoló elfogadásának a napjalehet az az időpont, amikor a bizonylatokat a megbízójának vissza kell...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. április 15.
Kapcsolódó címke:

Helyesbítő vagy sztornószámla?

Kérdés: Mikor kell sztornószámlát, és mikor helyesbítő számlát kiállítani? Mit kell tartalmazniuk?
Részlet a válaszából: […] ...illetve az utólag felszámított felárnál a teljesítés időpontjára vonatkozó helyesbítésre a tényleges teljesítést követő üzleti évben kerül sor. Egyébként pedig akkor, ha a visszavétel, a visszaszállítás üzleti évében a helyesbítés nem történik...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2001. június 28.
Kapcsolódó címkék: