Promóciós célra megrendelt termékek

Kérdés: A társaság fényforrások, lámpatestek forgalmazásával foglalkozik. Az anyavállalat az új termék bemutatása céljából a promóciós célra megrendelt termékeket számlázza leányvállalata felé. A magyar társaság az így behozott termékeket marketingcélból juttatja el üzleti partnereihez. Az egyedi értékük alapján az 5000 forintot nem meghaladó termékekért ellenértéket nem számít fel. Tekinthetők-e az üzleti partnerek részére átadott termékek árumintának 2010 előtt, illetve 2010-től? Milyen bizonylatot kell kiállítani a termékmintát átvevő üzleti partner felé?
Részlet a válaszából: […] ...tartóshasználatra és más cél elérésére nem alkalmas.A hivatkozott törvényi előírásokat összevetve a kérdésbenkörülírt termékekkel, megállapítható, hogy azokat nem lehet árumintánaktekinteni.Ha nem áruminta, akkor térítés nélküli átadás/átvétel...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. április 15.
Kapcsolódó címkék:  

Ajándékként átadott eszközök

Kérdés: Gyógyszer-nagykereskedelemmel foglalkozó cégünk a következő eszközöket adja át ingyenesen promóciós céllal, ajándékként: könyv (kis értékű), hűtőszekrény, faxkészülék, orvosi segédeszközök (pl. vérnyomásmérő, digitális hőmérő) és egyszer használatos tesztek (adott gyógyszer hatékonyságának mérésére). Az ajándékozottak: hol intézmények, hol gazdasági társaságok, hol magánszemélyek. Hogyan történik ezek elszámolása és adózása 2006. szeptember 1-jét megelőzően és azt követően, milyen változás van 2007. január 1-jétől? Számviteli elszámolás
Részlet a válaszából: […] ...kell állományba venni azoknakaz átadónál kimutatott nyilvántartási (legfeljebb forgalmi, piaci) értékén arendkívüli bevételekkel szemben [Szt. 86. §-a (4) bekezdésének c) pontja], deazt halasztott bevételként időbelileg el kell határolni....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. február 22.
Kapcsolódó címkék: